Reklama telewizyjna – charakterystyka

Przekazu promocyjnego nie należy określać mianem informacją. Z wyjątkiem jej aspektów niezwykle ważnym czynnikiem jest komponent perswazyjny. Zamysłem reklamy jest namówienie kupującego do korzystania z danych świadczeń lub dóbr. Rzadziej zdarza się, że dążeniem reklamy ma być wspieranie konkretnej myśli lub promowanie spółki. Typ reklamy zależny jest od zamysłu reklamodawcy. Do jednej z pierwszych możemy wliczyć reklamę papierową – graficzną, pisemną, lub tekstowo-graficzną. Może ona zostać stworzona w formie ulotek, dużych banerów outdoorowych lub jako reklama umieszczana w gazetach. Następne z kolei gatunki reklam są już bardziej wymyślne. Przykład stanowi reklama dla radiosłuchaczy czy TV. Do tego stylu reklam znamienny jest faktor określany „zderzakiem”. Jest to specyficzna forma reklamy, która wyróżni właśnie tę, wyszukaną z pełnego bloku. Może być to wykorzystanie charakterystycznego tła dźwiękowego, właściwie przesterowanego lektora. A jeżeli wspominamy już o samej reklamie telewizyjnej, to charakteryzuje się ona obrazem. Powinno się więc zatem zadbać o to, by odbiorca został na swój sposób zahipnotyzowany nie jedynie przez samą barwę głosu, ale także przez atrakcyjną formę wizualną. Właściwa koncepcja odgrywa więc znaczącą rolę. Najmniej znanym typem reklamy są reklamy wizualne w plenerze. Do ich wyświetlania powinno się używać takiej rzeczy, jak monitory reklamowe. Ten typ reklamy wizualnej to najczęściej ruchome grafiki na wyświetlaczach. Jednym z jej typów zastosowania jest digital signage. Telewizory zamontowane są w przedziałach zmodernizowanych kolejek. Zamieszczane są tam w sumie nie tylko reklamy, ale również informacje z kraju i świata, imiona solenizantów, pozdrowienia oraz plansze zawierające część wyrażeń angielskich oraz regionalnych.

Dodaj komentarz