Reklama stara jak świat

Przekazu reklamowego nie wolno określać mianem wiadomością stricte dziennikarską. Oprócz jej znamion wyjątkowo znaczącym aspektem jest element przekonujący. Zamysłem reklamy jest nakłonienie konsumenta do korzystania z danych świadczeń lub towarów. Sporadycznie zdarza się, że zamysłem reklamy ma być popieranie konkretnej idei lub promowanie firmy. Styl reklamy zależny jest od wyobrażenia reklamodawcy. W poczet jednej z pierwszych powinniśmy wliczyć reklamę papierową – graficzną, pisemną, lub tekstowo-graficzną. Może ona zostać stworzona w formie ulotek, billboardów lub jako reklama gazetowa. Następne z kolei typy reklam są już bardziej złożone. Może to być reklama dla radiosłuchaczy czy dla widzów telewizji. Dla tego typu reklam znamienny jest składowa nazwany „zderzakiem”. Jest to taka forma reklamy, która zwróci uwagę na właśnie tę, wybraną z pełnego bloku. Może być to wmontowanie właściwego tła muzycznego, właściwie zmodulowanego lektora. A jeśli wspominamy już o samej reklamie audiowizualnej, to charakteryzuje się ona formą graficzną. Powinno się więc zatem zwrócić uwagę na to, aby widz został na swój sposób zahipnotyzowany nie jedynie przez samą barwę głosu, ale również przez przystępną formę wizualną. Właściwa koncepcja odgrywa w tym wypadku niebagatelną rolę. Najsłabiej znanym aspektem reklamy są reklamy wizualne w outdoorze. Do ich wyświetlania powinno się używać takiej rzeczy, jak monitory reklamowe. Ten typ reklamy wizualnej to zazwyczaj animacje na wyświetlaczach. Jednym z jej typów zastosowania jest reklama skm. Wyświetlacze wbudowane są w przedziałach zmodernizowanych wagonów SKM. Umieszczane są na nich w sumie nie tylko reklamy, ale również aktualności z kraju i świata, imiona solenizantów, pozdrowienia oraz plansze zawierające część słówek angielskich oraz regionalnych.

 

Dodaj komentarz